Prezentare

KNOWinFOOD

Knowledge triangle for food innovation by harnessing the tradition and assuring sustainability

Figura 1: Schema generală a proiectului KNOWinFOOD

Figura 1: Schema generală a proiectului KNOWinFOOD
Figura 2: Modelul trainingului 1 realizat cu studenții
Figura 2: Modelul trainingului 1 realizat cu studenții

Proiectul KNOWinFOOD se desfășoară în perioada septembrie 2016 – februarie 2019 la Universitatea Lucian Blaga din Sibiu sub auspiciile ERASMUS+, acțiunea KA2 Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices Strategic Partnerships for Higher Education.
Proiectul este coordonat de o echipă de cadre didactice de la Facultatea de Științe Agricole Industrie Alimentară și Protecția Mediului ȘAIAPM. În proiect sunt implicați ca și parteneri: Universitatea Claude Bernard Lyon, Franța; University of Food Technology Plovdiv, Bulgaria; University of Debrecen, Ungaria; Supremia S.A. Alba-Iulia, România.
Proiectul are ca scop reunirea educației studenților și a inovației industriale într-un mediu colaborativ integrat (platformă educațională), în scopul de a stimula și ghida studenții să dezvolte produse alimentare inovatoare, care valorifică tradiția și resursele durabile (sustenabile).
Obiectivele proiectului sunt corelate cu cei trei membri ai triunghiului cunoașterii:

  • EDUCAȚIE: proiectarea unei platforme educaționale inovatoare și atractivă pentru studenți, care să sporească participarea și dezvoltarea abilităților lor de inovare în domeniul alimentar;
  • CERCETARE: sistematizarea cunoștințelor în domeniul produselor alimentare tradiționale, a resurselor durabile și a ingredientelor și tehnologiilor alimentare inovatoare;
  • MEDIUL DE AFACERI: recrutarea și formarea studenților într-un mod eficient ca viitori angajați.

KNOWinFOOD se adresează, în egală măsură, participanților la realizarea inovației în industria alimentară, și anume studenților, industriei și cadrelor didactice, astfel:

  • Specialiștii din industrie propun subiecte pentru produse inovative de realizat în cadrul organizației (subiectul se poate referi și la îmbunătățirea tehnologiei la obținerea unui produs inovativ);
  • Studenții aleg dintre subiectele propuse și aduc soluții pentru produse inovative sau pentru îmbunătățirea proceselor. Ei scriu scurte eseuri, în care descriu produsele inovative propuse în termeni de: element(e) inovativ(e), produs tradițional asociat, beneficii asupra mediului (natural, social, cultural), aspecte de marketing.
  • La găsirea soluției pentru produs inovativ, studenții au la dispoziție baze de cunoștințe pentru produse tradiționale, resurse sustenabile și ingrediente inovative, realizate în cadrul proiectului;
  • Eseurile realizate de către studenți sunt puse la dispoziția unităților de industrie alimentară, pentru dezvoltarea produselor inovative.
  • Pe baza eseurilor, este selectat un număr redus de studenți (40 studenți, câte 10/fiecare universitate participantă) care participă la trei traininguri on-line și practice pentru dezvoltarea de prototipuri de alimente inovative.
  • Eseurile pot sta la baza dezvoltării prototipurilor de alimente inovative, în măsura în care colaboratorii din industrie doresc și acest lucru este posibil.

O schemă generală a proiectului este prezentată în figura 1. Un model de training este dat în figura 2.

Where we are…
What we do…